Z uwagi na covid-19 nie wszystkie zajęcia zostały uruchomione,
prosimy o kontakt bezpośrednio z osobami prowadzącymi zajęcia.
Na niżej wymienione zajęcia dzieci są przyjmowane po konsultacji/ diagnozie i na zalecenie/ skierowanie psychologa opiekującego się placówką, do której uczęszcza dziecko lub po indywidualnej decyzji osoby prowadzącej dane zajęcia.
Propozycje dla dzieci i młodzieży
Zajęcia dla dzieci do 3 roku życia i przedszkolaków
- Terapia logopedyczna
(logopedyczna i neurologopedyczna diagnoza i terapia mowy; osoby prowadzące: Justyna Forytarz, Eliza Więcaszek-Kostrzewa, Ilona Wypchlak) - Integracja sensoryczna (SI)
(diagnoza i terapia integracji sensorycznej dla dzieci do 12 r. ż. - zajęcia wspomagające ogólny rozwój dziecka z zaburzeniami rozwojowymi, z nadpobudliwością, ADHD, trudnościami szkolnymi, autyzmem, opóźnieniami rozwoju mowy, itp.; osoby prowadzące: Agata Cymerman-Waszkiewicz, Iwona Wierzbicka, Karolina Głodek) - Psychoterapia i terapia psychologiczna
(indywidualne spotkania z dziećmi; osoby prowadzące: Hanna Czerwińska, Joanna Kosarzewska-Wakar, Arkadiusz Klamer, Małgorzata Szydlik) - Indywidualne zajęcia rewalidacyjne
(zajęcia dla dzieci z niepełnosprawnością, z dysfunkcjami parcjalnymi, z grupy ryzyka dysleksji; osoba prowadząca: Joanna Wojciechowska) - Wczesne wspomaganie rozwoju
(zajęcia dla dzieci posiadających opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju; osoby prowadzące: Agata Cymerman-Waszkiewicz, Justyna Forytarz, Karolina Głodek, Małgorzata Jastrzębska, Ilona Wypchlak)
Zajęcia dla uczniów szkół podstawowych
- Terapia logopedyczna
(logopedyczna i neurologopedyczna diagnoza i terapia mowy; osoby prowadzące: Justyna Forytarz, Eliza Więcaszek-Kostrzewa, Ilona Wypchlak) - Indywidualne zajęcia rewalidacyjne
(zajęcia dla dzieci z niepełnosprawnością, z dysfunkcjami parcjalnymi, z grupy ryzyka dysleksji; osoba prowadząca: Joanna Wojciechowska) - Integracja sensoryczna (SI)
(diagnoza i terapia integracji sensorycznej dla dzieci do 12 r. ż - zajęcia wspomagające ogólny rozwój dziecka z zaburzeniami rozwojowymi, z nadpobudliwością, ADHD, trudnościami szkolnymi, autyzmem, opóźnieniami rozwoju mowy itp.; Osoby prowadzące: Agata Cymerman-Waszkiewicz, Iwona Wierzbicka, Karolina Głodek) - Psychoterapia i terapia psychologiczna
- (indywidualne spotkania z dziećmi; osoby prowadzące: Hanna Czerwińska, Joanna Kosarzewska-Wakar, Arkadiusz Klamer, Małgorzata Szydlik)
- "Jestem już śmiały"
(zajęcia grupowe dla dzieci 5-6 letnich, nieśmiałych, przeżywających lęki związane z byciem w grupie; osoby prowadzące: Magdalena Głaska, Magdalena Zagrabska) - Bajkoterapia
(zajęcia grupowe dla dzieci 5-6 letnich, nieśmiałych, mających trudności w nawiązywaniu kontaktów z rówieśnikami; osoby prowadzące: Małgorzata Jastrzębska i Grażyna Broniarek) - Zajęcia wspierające rozwój dzieci 5-6 letnich z grupy ryzyka dysleksji (terapia pedagogiczna)
(zajęcia grupowe i indywidualne dla dzieci w wieku 5-6 lat; osoby prowadzące: Urszula Hankała, Marzena Lech, Joanna Wojciechowska) - "Moja rączka pracuje" - terapia ręki
(zajęcia grupowe dla dzieci w wieku 5-9 lat z obniżonym poziomem motoryki; osoba prowadząca: Joanna Wojciechowska) - "Skaczące żabki"
(zajęcia grupowe ruchowo-słuchowe dla dzieci z klas 4-5; osoby prowadzące: Justyna Forytarz, Joanna Wojciechowska) - "Widzę, słyszę, pamiętam"
(zajęcia wspomagające koncentrację uwagi oraz zapamiętywanie; zajęcia grupowe, przeznaczone dla uczniów z klas 1; osoby prowadzące: Marzena Lech, Grażyna Broniarek) - "Matematyczne godziny dla rodziny”
(zajęcia grupowe dla dzieci z klas 1-3 oraz ich rodziców; cykl 4 spotkań; osoba prowadząca: Grażyna Broniarek) - "Sekrety mnożenia i dzielenia"
(zajęcia grupowe dla uczniów klas 3-4; cykl 18 spotkań w I semestrze; osoby prowadzące: Marzena Lech, Grażyna Broniarek) - Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (terapia pedagogiczna)
(zajęcia indywidualne wspierające rozwój umiejętności szkolnych dzieci z klas 1-3; osoby prowadzące: Urszula Hankała, Marzena Lech, Joanna Wojciechowska) - Trening czytania metodą 18 struktur wyrazowych E. Kujawy i M. Kurzyny
(zajęcia dla dzieci z klas 1-3; osoby prowadzące: Marzena Lech, Joanna Wojciechowska) - "Twórcza ręka"
(zajęcia dla dzieci nieśmiałych, z problemami grafomotorycznymi z klas 1-3 szkoły podstawowej; osoba prowadząca: Urszula Hankała) - Terapia pedagogiczna z matematyki
(indywidualne zajęcia dla dzieci z klas 0-4; osoba prowadząca: Grażyna Broniarek) - Ćwiczenie funkcji percepcyjno-motorycznych oraz umiejętności poznawczych
(zajęcia grupowe dla dzieci z klas 1-8 - z dysleksją, dysortografią, dysgrafią; osoby prowadzące: Urszula Hankała, Marzena Lech, Joanna Wojciechowska) - „Rozwiązuję, bo rozumiem”
(trening czytania ze zrozumieniem zadań matematycznych, zajęcia grupowe dla dzieci z klas 1-2 ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, objawiającymi się trudnościami w nauce matematyki; osoba prowadząca: Grażyna Broniarek) - „Gram i liczę sam”
(zajęcia grupowe rozwijające odporność emocjonalną oraz umiejętności rachunkowe dla dzieci z klas 4; osoba prowadząca: Grażyna Broniarek) - Zajęcia psychoedukacyjne
(dla uczniów klas 5-6, skierowane do uczniów mających kłopot z funkcjonowaniem w grupie rówieśniczej. Udział w nich daje możliwość badania relacji z innymi w bezpiecznej przestrzeni, pomaga w nabywaniu podstawowych umiejętności społecznych , takich jak: nauka współpracy w grupie, asertywność, komunikacja, opanowanie stresu, pozytywna autoprezentacja. Zajęcia zawierają elementy treningu pamięci i ćwiczeń koncentracji uwagi. Udział w grupie poprzedzony jest indywidualnymi konsultacjami z dzieckiem i rodzicami. Zajęcia trwają cały rok szkolny, godzinne spotkania odbywają się raz w tygodniu; osoba prowadząca: Joanna Kosarzewska-Wakar) - Trening Zastępowania Agresji
(zajęcia grupowe dla uczniów szkól podstawowych, którzy mają problemy w kontroli złości, impulsywności, agresji; zajęcia doskonalą umiejętności społeczne; zajęcia sa prowadzone na terenie wawerskich szkół lub/i Poradni; osoby prowadzące: Urszula Hankała, Magdalena Głaska) - Socjoterapia
(zajęcia grupowe min. dla dzieci nieśmiałych, wycofanych, z obniżoną samooceną, z problemami w relacjach społecznych, w relacjach z rówieśnikami, z cechami nadpobudliwości psychoruchowej, udział w zajęciach poprzedzony jest indywidualnymi konsultacjami; osoba prowadząca: Marta Żołyniak /Witkowska/) - "Myślenie twórcze”
(zajęcia grupowe dla dzieci zdolnych, ze starszych klas szkoły podstawowej (5-8), stymulujące myślenie twórcze i wyobraźnię; osoba prowadząca: Urszula Hankała) - Trening czytania i koncentracji uwagi
(zajęcia grupowe dla dzieci z klas 5-6 doskonalące technikę i tempo czytania oraz koncentrację uwagi i pamięć; osoba prowadząca: Marzena Lech) - Trening ortograficzny i koncentracji uwagi
(zajęcia grupowe dla dzieci z klas 5-6, nauka i utrwalanie zasad ortograficznych oraz doskonalenie koncentracji uwagi i pamięci; osoba prowadząca: Marzena Lech) - Zajęcia korekcyjne z elementami SI (integracji sensorycznej)
(ćwiczenia i zabawy dla dzieci sześcioletnich, zajęcia kształtujące prawidłową postawę, wzmacniające mięśnie posturalne oraz wspomagające planowanie ruchu, odbieranie informacji z różnych zmysłów, integrowanie ich i adekwatne reagowanie, poprawiające koordynację oko-ręka; osoby prowadzące: Agata Cymerman-Waszkiewicz, Iwona Wierzbicka)
Zajęcia dla licealistów
- Trening Antystresowy
(zajęcia dla uczniów klas 7-8 szkół podstawowych i licealistów; osoby prowadzące: Janina Mąka, Gabriela Łubieńska) - Psychoterapia i terapia psychologiczna
(indywidualne spotkania z młodzieżą; osoby prowadzące: Hanna Czerwińska, Grażyna Fabiszewska, Arkadiusz Klamer, Joanna Kosarzewska-Wakar, Małgorzata Szydlik)